4 Mart 2012 Pazar

Eğitim emekçileri 4+4+4'e 'hayır' dedi


Eğitimde gericileşmenin son adımı olan kesintili eğitim modeli, bugün İstanbul ve Ankara'da eğitim emekçileri tarafından protesto edildi.

AKP’nin meclise sunduğu 4+4+4 eğitim modeline karşı tepkiler sürüyor. Yasa teklifi mecliste görüşülürken bugün İstanbul’da bir araya gelen eğitim emekçileri, TKP üyeleri, Eğitim-Sen ve ÜKD değişiklik teklifini reddettiklerini açıkladı. Ankara'da ise Sakarya Caddesi'nde bir araya gelen çok sayıda kurum AKP il binasına yürüyerek değişikliğe dönük tepkilerini dile getirdi.

“Pedagojik değil ideolojik model”

Eğitimde açık öğretim sistemi ile çocukları okuldan uzak tutan, ilköğretime Kuran dersleri ve türbanı sokmayı planlayan son olarak da İmam Hatip Liseleri’nin önünü açacağı belirtilen 4+4+4 eğitim modeli, Eğitim-Sen İstanbul Şubelerinin çağrısıyla TKP ve Üniversite Konseyleri Derneği’nin de katıldığı yürüyüşle protesto edildi.
AKP Şişli İlçe Başkanlığı önüne yürüyen eğitim emekçileri sık sık, “Aydınlık eğitim sosyalizmde”, “Parasız eğitim sosyalizimde” ve “Gerici ırkıçı eğitime hayır” sloganları attı.
AKP İlçe Başkanlığı önünde basın açıklamasını okuyan Eğitim Sen 1’Nolu Şube Başkanı Barış Uluocak, 12 yıllık kesintili eğitimin pedagojik değil, ideolojik amaçlarla getirildiğini ifade etti.

“Dindar gençlik açıklamalarıyla paralel”


12 yıllık kesintili eğitim modelinin Milli Eğitim Bakanlığı tarafından gündeme getirilmesine cesaret edilemediğine vurgu yapan Uluocak, uygulamanın Başnakan’ın “dindar gençlik istiyoruz” açıklamasıyla paralel olduğuna dikkat çekti.

“Eğitim paralılaştırılacak”

1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu’ndan “ilköğretim kız ve erkek vatandaşlar için zorunlu, ve devlet okullarında parasız olacağı” ifadesinin yeni yasa tasarısında yer almadığına değinen Uluocak, bu durumun kız çocukların okullaşmasına yapılan vurgunun kaldırılması anlamına geldiğini söyledi.
İlköğretimin “devlet okullarında parasız olması” ifadesinin kaldırılmasına da değinen Uluocak, bunun ilköğretimin paralı hale getirilmesine yol açabileceğine işaret etti.
Düzenlemenin derhal geri çekilmesi gerektiğini belirten Uluocak, eğitimciler olarak, eşit, parasız, nitelikli, laik ve demokratik bir eğitim talep ettiklerini açıkladı.

Tasarı Ankara'da protesto edildi

Yeni eğitim sistemine karşı Ankara Sakarya'da yapılan eyleme ise çok sayıda eğitim emekçisi, demokratik kitle örgütleri, TKP, ÖDP, EMEP ve Halkevleri katıldı.
Değişikliği protesto etmek için Sakarya Caddesi’nde buluşan eğitim emekçileri ve siyasi partiler AKP il binasına yürüdü.

“Mükellefiyet çağı esas alınıyor”

Eğitim-Sen Genel Başkanı Ünsal Yıldız açıklamasında; 4+4+4’lük yeni eğitim modelinin konunun muhataplarına danışılmadan antidemokratik bir ortamda hazırlandığını, AKP’nin dinsel temele dayalı eğitim sisteminden yana olduğunu bu yasanın gösterdiğini ifade etti. Bu model ile okul öncesi eğitimin saf dışı bırakıldığını, eğitime başlama yaşının dinsel anlamda “mükellefiyet çağının” esas alınarak yasanın hazırlandığını vurgulayan Ünsal Yıldız, zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarılmadığını söyledi.



(soL - Haber Merkezi)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder