31 Mart 2012 Cumartesi

4+4+4'ü geçirdiler


Mecliste görüşülen 4+4+4 yasa tasarısı 295 kabul, 91 ret, 1 çekimser oyla kabul edildi. Yasayla birlite 8 yıllık kesintisiz eğitim sona erdi, İmam Hatip Liselerinin orta okul kısımları tekrar açıldı, kuran dersi ve peygamberin hayatı derslerleri de "seçmeli" hale geldi.

Kamuoyunda "4+4+4" olarak bilinen ve zorunlu eğitimi kademeli olarak 12 yıla çıkaran kanun teklifi, TBMM Genel Kurulu'nda kabul edilerek, yasalaştı. Tasarının ayrı ayrı maddeleri oylandıktan sonra, yasanın bütünü için yapılan oylamada 295 kabul, 91 ret ve 1 çekimser oy kullanıldı. Tasarının kabul edilmesinden sonra söz alan AKP Grup Başkanvekili Nurettin Canikli MHP'ye "özel olarak" teşekkür etti.

Yasaya muhalefet eden CHP'nin mecliste 135, BDP'nin ise 31 sandalyesi olmasına karşın, toplam ret oyunun 91'de kalması dikkat çekti.

Yasayla birlikte yürürlüğe girecek uygulamalar şöyle:

- Zorunlu eğitimi kademeli olarak 12 yıla çıkarıldı;

- Zorunlu eğitim yaşı 6 olarak kabul edildi, zorunlu ilköğretim çağı 5 yaşın Eylül ayının sonunda başlayacak, 13 yaşını bitirip 14 yaşına girdiği yılın öğretim yılı sonunda bitecek;

- AKP ve MHP'nin 9. madde üzerine verdiği iki önergeyle "Kur’an-ı Kerim" ve "Peygamber Efendimizin hayatı" ortaokullarda seçmeli ders oldu;

- İmam Hatiplerin orta kısımlarının açılması önündeki engel kalktı; kesintisiz 8 yıllık ilköğretim sona erdi; ilk ve ortaokul kademeleri tekrar geldi;

- Meslek lisesi mezunlarına üniversite giriş sınavında verilmesi öngörülen yüzde 4’lük ek puan kaldırıldı;

Kabul edilen yasanın ilk bölümündeki 14 maddelerin tam metni şu şekilde:

MADDE 1 Mecburi ilköğretim çağı, 6-13 yaş grubunu kapsar. Bu çağ çocuğun 5 yaşını bitirdiği yılın Eylül ayı sonunda başlar, 13 yaşını bitirip 14 yaşına girdiği yıl sonu biter.

MADDE 2 İlköğretim; 4 yıl süreli ve zorunlu ilkokul ve ortaokuldan oluşur.

MADDE 3 İlköğretim kurumlarının ilkokul ve ortaokulların bağımsız kurulması esastır. Ancak şartlara göre liselerle de kurulabilir.

MADDE 4 Büyüklüğüne’ ibaresi ‘ilkokul ve ortaokullar birlikte veya ayrı oluşlarına, büyüklüğüne’ şeklinde değiştirildi.

MADDE 5 Gelirler, il özel idarelerince, ortaöğretim kurumlarının arsa temini, bina, bakım, onarımı ve diğer ihtiyaçlarının karşılanması için de kullanılır.

MADDE 6 İlköğretim 5,6,7 ve 8. sınıflarında eğitim görenler eğitimlerini bu kurumlarda tamamlar.

MADDE 7 Mecburi ilköğretim çağı 6-13 yaş grubundaki çocukları kapsar. Bu çağ çocuğun 5 yaşını bitirdiği yılın Eylül ayı sonunda başlar, 13 yaşını bitirip 14 yaşına girdiği yılın öğretim yılı sonunda biter.

MADDE 8 İlköğretim; ilkokul ve ortaokul olarak bağımsız okullar halinde kurulacak. Ancak imkan ve şartlara göre, ilkokul, ortaokul veya liselerle birlikte de kurulabilir.

MADDE 9 “İlköğretim kurumları; 4 yıl süreli ve zorunlu ilkokullar ile 4 yıl süreli ve zorunlu farklı programlar arasında tercih imkanı veren okullar imam-hatip okullarından oluşur. Ortaokul ve liselerde Kur’an-ı Kerim ve Hz. Peygamberimizin hayatı, seçmeli ders olarak okutulur.

MADDE 10 “Ortaöğretim, ilköğretime dayalı, 4 yıllık zorunlu, örgün veya yaygın öğrenim veren genel, meslekî ve teknik öğretim kurumlarının tümünü kapsar. Bu okulları bitirenlere ortaöğretim diploması verilir.

MADDE 11 Zorunlu ortaöğretim 2012-2013 eğitim-öğretim yılından itibaren uygulanmaya başlanır. Bakanlar Kurulu uygulamayı bir eğitim-öğretim yılı ertelemeye yetkilidir.

MADDE 12 Mesleki Eğitim Kanununun 18. maddesinde yer alan “yüzde onundan fazla” ibaresi madde metninden çıkarıldı.

MADDE 13 ‘8 yıllık kesintisiz ilköğretim’ ibaresi ‘ilköğretim ve ortaöğretim’ şeklinde değiştirildi.

MADDE 14 Meslek lisesi mezunlarına üniversite giriş sınavında verilmesi öngörülen yüzde 4’lük ek puan tamamen kaldırıldı.




(Sol – Haber Merkezi)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder