28 Mart 2012 Çarşamba

Engellemelere rağmen emekçiler alanlarda buluşuyor

İçişleri Bakanlığı'nın bütün engellemelerine rağmen Ankara'ya ulaşabilen eğitim emekçileri, polisin engellemelerine ve saldırılarına karşı bir araya geldi. Ankara'ya ulaşamayan emekçiler ise ülkenin birçok noktasını eylem alanına çevirirken, İzmir'de de polis müdahalesi yaşandı.

İçişleri Bakanlığı talimatıyla Ankara Valiliği tarafından yasaklanan 4+4+4 eğitim modeli ve sendika yasasına tepki eylemi, tüm engellemelere karşın yapılıyor.

Güncelleme: 18:40

Ankara'da yapılacak eylem için yola çıkmalarına izin verilmeyen Ayvalık'taki eğitim emekçileri, yaşananları protesto etmek üzere Cumhuriyet Meydanı'nda oturma eylemi gerçekleştirdi. Yapılan eyleme EMEP ve TKP de destek verdi.


Güncelleme: 18:19

Adana'da gözaltına alınan 2'si TKP üyesi 74 kişinin serbest bırakılmasının ardından kentte kitlesel bir yürüyüş gerçekleştirildi. Adli tıp önünde slogan ve marşlarla bekleyişe geçen kitle tüm KESK'lilerin serbest bırakılmasıyla tekrar Eğitim-Sen önüne geldi. Burada, yarın yapılacak olan eylemin duyurusu yapıldıktan sonra katılımcılar dağılmaya başladı. Yoğun bir katılımın olduğu eyleme Türkiye Komünist Partisi de kitlesel bir şekilde destek verdi.


Güncelleme: 18:12

Sinop'ta Eğitim Sen ve KESK üyeleri 4+4+4′e karşı 28 Mart çarşamba günü KESK Lokali önünde toplanarak Uğur Mumcu Meydanına bir yürüyüş gerçekleştirdi. Meydanda yarım saat oturma eylemi yapılırken, saldırılara ve yasa teklifine tepki gösterildi.

Güncelleme: 17:36

Ankara'da Mustafa Kemal Bulvarı'nda yolu kapatan ve oturma eylemi yapan kitle eylemine devam ederken, KESK yarın akşam saatlerine kadar oturma eylemine devam edeceğini açıkladı.

Güncelleme: 16:51

KESK'in Ankara'da yapacağı eyleme polis engellemeleri dolayısıyla katılamayan Eğitim-Sen'liler İstanbul'da da iki günlük greve çıkarken, dün ve bugün yaşanan saldırılara karşı Milli Eğitim Müdürlüğü önüne yürüyüş gerçekleştirdi. Burada bir basın açıklaması yapan Eğitim-Sen üyeleri açıklamanın ardından eylemi sonlandırken, Eğitim-Sen ve KESK'in, yarın saat 13.00'da Mecidiyeköy'deki Cevahir Alışveriş Merkezi önünde toplanarak AKP önüne yürüyeceği açıklandı.

Güncelleme: 16:46

Adana'da gözaltına alınan 74 kişinin tamamı Adli Tıp'taki sağlık kontollerinin ardından serbset bırakıldı. KESK'lilerin serbest bırakılmasının ardından kitle sloganlarla Eğitim Sen Şube'nin önüne yürüyüşe geçti.

 
Güncelleme: 15: 56

Bugün ülkenin birçok noktası eylem alanına dönüşürken, Ankara'ya yola çıkmalarına izin verilmeyen emekçiler, Mersin'de KESK Şubeler Platformu tarafından yapılan çağrı ile Akdeniz İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü önünde toplandı. TKP ve Halkevleri'nin de katıldığı eylemde, yarın saat 12:15'te Eğitim Sen önünde toplanarak Taş Bina önüne yürüneceği ve orada bir açıklama yapılacağı da duyuruldu.

 
Güncelleme: 15:54

Ankara'ya yola çıkmalarına izin verilmeyen Kocaeli Eğitim-Sen üyeleri eylemlerini Kocaeli meydanlarına taşıdı. Eğitim-Sen Kocaeli Şubesi üyeleri, 4+4+4 yasasını protesto için iki gün süreyle iş bırakma eylemi başlatırken, eyleme KESK bünyesindeki sendikaların yanı sıra TKP, ÖDP, EMEP ve Halkevleri üyeleri de destek verdi.

Güncelleme: 15: 37

Gaziantep, Adıyaman, Tarsus ve Hatay'dan gelen ve polis tarafından engellenen KESK'liler yaptıkları yürüyüşün ardından Mustafa Kemal Bulvarı'nda bekleyen kitlenin yanına ulaştı.

Güncelleme: 15:30

Ankara'daki eyleme gelmek üzere Adana'dan yola çıkan ve polisin müdahalesi sonucu gözaltına alınan 74 KESK üyesinden 25'i Adli Tıp'taki sağlık kontrollerinin ardından serbest bırakıldı. Bu arada işten atılan TEDAŞ işçileri de Adana'da yapılan eylemlere destek veriyor.

 
Güncelleme: 14:58

İstanbul'dan gelen ve Ankara'da Tren garı yakınlarında toplanan kitle yürüyüşe geçince polis biber gazları ve tazyikli su ile kitleye müdahale etti. Bu arada Ankara Belediyesi önünde bir araya gelen kitleye de polis biber gazlarıyla müdahalede bulundu. Mustafa Kemal Bulvarı'nda toplanan ve en kitlesel olan grup ise gelen müdahale haberleri üzerine oldukça tepkili.
 
Dün gece geç saatlerde Ankara'daki eylem için yola çıkmalarına izin verilmeyen KESK'lilerin çağrısıyla İzmir'de yapılan eyleme polis sert bir müdahalede bulundu.



Güncelleme: 14:10

KESK barikatların kaldırılarak 3 grubun bir araya gelmesi talebini sürdürüyor. Üç grubun Tandoğan'da birleşmesini isteyen ve buradan Kızılay'a bir yürüyüş gerçekleştireceğini belirten KESK'lilere, polis müdahale edeceğini belirtiyor.
Güncelleme: 14:00
Ankara'da şu anda 3 ayrı noktada polis engellemesi yaşanıyor. İstanbul'dan gelen emekçiler tren garı yakınında engellenirken, Eğitim Sen 2 Nolu Şube önünden yürüyüşe geçen Ankaralı emekçiler ise Mustafa Kemal Bulvarı'nda polis engellemesine maruz kaldı. Güney illerinden gelen emekçileri ise yine polis barikatları oluşmasının ardından Maltepe'de direnişe geçmiş durumda.

Güncelleme: 13:48

Ankara'da Mustafa Kemal Bulvarı'nda bekleyiş sürerken, polisin müdahale hazırlığında olduğu belirtiliyor. KESK Genel Başkanı Lami Özgen ve CHP Milletvekili İsa Gök, emniyet yetkilileri ile görüşürken, emniyet yetkilileri valiliğin dünkü yasak kararını hatırlattı. Bunun üzerine KESK Genel Başkanı Lami Özgen İçişleri Bakanı ile görüşmeye çalışıyor.



Güncelleme: 13:44

Adana'dan Ankara'ya yola çıktıkları sırada polisin saldırısı sonucunda 74 Eğitim Sen'linin gözaltına alınması Adana'da KESK tarafından başlatılan oturma eylemiyle protesto ediliyor. Oturma eylemi gözaltındaki öğretmenler serbest bırakılana kadar devam edecek.


Güncelleme: 13: 22

İzmir'de dünkü engellemelerin ardından bugün kent merkezinde yapılan eyleme polis biber gazı ve tazyikli su ile müdahale etti.

Güncelleme: 13:10

Eğitim Sen Ankara 2 Nolu Şube önünde toplanmaya başlayan kamu emekçileri, diğer illerden gelmeye çalışan KESK’lileri bekliyor. Eğitim Sen 2 Nolu şube önünde bir araya gelen KESK’lilere, ÖDP, Halkevleri, EMEP ve TKP de destek veriyor.

Eğitim Sen 2 Nolu Şube önünde bir araya gelen kitle buradan yürüyüşe geçerek Gazi Mustafa Kemal Paşa Bulvarını iki yönlü trafiğe kapattı. Kitle sık sık "Faşizme karşı omuz omuza", "Gerici faşist halk düşmanı AKP" sloganları atıyor.

Polis barikat kurarak kitle önünde beklerken, İstanbul'dan gelenlerin önü de Ankara garında polis barikatlarıyla kesildi.




(soL - Haber Merkezi) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder