27 Mart 2012 Salı

Eğitimcilerden alanlara davet!

4+4+4'E KARŞI ALANLARA!

Eğitim Sen Genel Başkanı Ünsal Yıldız,  4+4+4 kesintili eğitim düzenlemesine ilişkin “artık kimse sessiz ve tepkisiz kalmamızı beklemesin” dedi. Yıldız, ailelere 28-29 Martta çocuklarını okullara göndermeme ve eylem alanlarına destek verme çağrısı yaptı.


TEPKİSİZ KALMAMIZ BEKLENEMEZ

Eğitim Sen Genel Merkezi’nde düzenlenen basın toplantısında konuşan Ünsal Yıldız, Eğitim Sen olarak 4+4+4’ü öğrenciler ve ülkenin geleceği açısından son derece tehlikeli bulduklarını söyledi. Bugüne kadar 4+4+4’e karşı birçok eleştiri ve uyarıda bulunduklarını ama artık bütün eleştirilere rağmen çıkarılmasında ısrar edildiğini belirten Yıldız, “Başbakanın özel talimatlarıyla çocuklarımızın, öğrencilerimizin geleceğinin karartılmak istenmesine artık sessiz ve tepkisiz kalmamız kesinlikle beklenemez” dedi.


HALKI DESTEK VERMEYE ÇAĞIRDI

4+4+4 yasa teklifinin Meclis Genel Kurulu’nda görüşüleceğini ve 28-29 Martta 2 günlük grev kararı aldıklarını hatırlatan Yıldız, Ankara meydanlarında yapılacak eylemlere tüm halkı destek vermeye çağırdı. Yıldız, öğrenci velilerini de çocuklarının geleceği için okulları boykot etmeye davet etti.

Yıldız,  Ankara Valiliği’nin yaptığı tebligatla eylemleri “hukuk dışı” ve “yasa dışı” olarak tanımladığını bildirdi. Valiliğin yasaklama kararına tepki gösteren Yıldız, Valiliğin bir derebeyliği olmadığını ifade etti. Eylem ve grevlerinin ulusal ve uluslararası hukukta güvence altına alındığını hatırlatan Yıldız, valiliğin sendikalar yasası ve sendikalarla ilgili düzenlemeler konusunda bilgi edinmesini önerdi.  Valiliğin hak arama taleplerine karşı yasak getirmesinin anlaşılır ve kabul edilir olmadığını ifade eden Yıldız, yasaklamalara rağmen meydanlarda olacaklarının altını çizdi.



ANKARA VALİLİĞİ’NDEN YASAKLAMA

Ankara Valiliği, 4+4+4 sistemine karşı 2 gün süresince iş bırakarak tüm illerden gelecek üyeleriyle Ankara’da eylem yapacak olan Eğitim-Sen’in eyleminin “kanuna aykırı” olduğunu ileri sürdü. Valilik, “kanunsuz eylem”in güvenlik güçleri tarafından mutlaka engelleneceğini ve eylemi organize edenler ile katılanlar hakkında da gerekli yasal işlemlerin yapılacağını açıkladı.

Ankara’da yapılacak olan protesto eyleminin, 2911 Sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanunu’na aykırı olduğunu iddia eden Valilik “Anayasa ile Kanunların açık olarak yasakladığı durum, tutum ve eylemler demokrasinin güvencesi altında olamaz ve de hiçbir kanunsuz eylem gerekçesi ne olursa olsun Ankara ilinde kabul edilemez” dedi.

Valilikten yapılan açıklamada eylemin güvenlik güçleri tarafından mutlaka engelleneceği söylenerek eylemi organize edenler ile katılanlar hakkında da gerekli yasal işlemlerin yapılacağı ifade edildi.”



SGBP, 4+4+4’ÜN GERİ ÇEKİLMESİNİ İSTEDİ

Sendikal Güç Birliği Platformu (SGBP), eğitimde getirilmek istenilen 4+4+4 sistemini büyük bir kaygı ve tepkiyle karşıladıklarını belirterek, hükümeti tasarıyı bir an önce geri çekmeye çağırdı.

Sendikal Güç Birliği Platformu dönem sözcüsü Mustafa Türkel imzasıyla yapılan yazılı açıklamada, Meclis gündeminde bulunan eğitim sistemini baştan aşağı değiştirmeyi gündeme getiren 4+4+4 tasarısı Hükümetin yeni bir ideolojik projesi olarak nitelenerek, tasarıyı kaygı ve tepkiyle karşıladıkları açıklandı. Açıklamada, “Bilginin, bilgiye dayalı teknolojinin ve bilgi üretiminin en değerli ürün haline geldiği günümüz dünyasında, çocuklarımızı, gençlerimizi örgün eğitim dışına itmeye hazırlanan bir tasarıyla TBMM’ye gitmek, AKP’nin son pervasızlığıdır” denildi.

Tasarıyı bir toplum mühendisliği çabası olarak niteleyen Sendikal Güçbirliği Platformu, 4+4+4 projesini “dayatmacı, bilimsellikten uzak, çağdışı, gerici, siyasi ve ideolojik bir tasarım” olarak gördüğünü de ifade etti.

Hükümeti de, “güç bende” takıntısını bırakıp, tasarıyı derhal geri çekmeye çağıran Platform, tasarıya tepki veren her kesimle birlikte olduğunu da vurguladı.



EĞİTİM SİSTEMİ 1+8+3 ŞEKLİNDE DÜZENLENMELİ

ÖDP Genel Başkanı Alper Taş, eğitim sisteminin, okul öncesi eğitimi de kapsayarak “1+8+3” şeklinde 12 yıllık kesintisiz ve zorunlu bir biçimde düzenlenmesi gerektiğini belirterek, “AKP hükümeti eğitimde 4+4+4 kademeli eğitimi içeren yasa tasarısını iktidar gücüne dayanarak toplumsal kesimlerin tartışmasından kaçırarak adeta zorba bir tarzda dayatıyor” dedi.

Taş, yaptığı yazılı açıklamada, 4+4+4 yasa tasarısının, pedagojik bir yaklaşımdan öte ideolojik bir bakış açısını yansıttığını vurgulayarak, AKP’nin “piyasa İslamcılığı ideolojisine uygun bir eğitim anlayışını” dayattığını belirtti. AKP’nin ideolojisinin sınırsız bir piyasacılığa ve buna paralel dini bir muhafazakarlığa dayandığını öne süren Taş, yasa tasarısının geri çekilmesini istedi.



TTB VE TMMOB'DAN DESTEK

Eğitim Sen’in 28-29 Martta yapacağı iki günlük greve destek artıyor. TMMOB ve TTB, KESK’in aldığı kararı ve grevi destekleyeceklerini belirterek “Alanlarda KESK’in yanında olacağız” dedi.


‘KESK’İN YANINDAYIZ’

TMMOB Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Soğancı ve TTB Merkez Konseyi Başkanı Eriş Bilaloğlu tarafından yapılan yazılı açıklamada, “TMMOB ve TTB, emekçi halkımızla, emek ve demokrasi güçleriyle birlikte, üreten, hakça paylaşan, eşit ve özgür bir ülke için mücadelesini her zaman sürdürecektir” denildi. Açıklamada, “mücadeleyi, toplumun tüm kesimleriyle el ele, omuz omuza sürdürmek için yarın tüm Türkiye’de yapılacak basın açıklamalarında KESK’in yanında yerini alacakları” vurgulandı.


Ankara

HDK’DAN KESK’E DESTEK

Öte yandan Halkların Demokratik Kongresi (HDK) Ankara Meclisi tarafından yapılan açıklamada da KESK’in Ankara’da gerçekleştireceği eylemin desteklendiği bildirildi. Açıklamada, AKP Hükümeti’nin 4+4+4 kademeli eğitim düzenlemesi ile yaşanan sorunları çözmek yerine daha karmaşık hale getirerek; dindar nesil yetiştirmeyi, kız çocuklarının zorunlu eğitim hakkını elinden alıp, çocuk gelinlere yenilerini katmayı ve sermayenin ucuz iş gücü talebini karşılamak amacıyla da çocuk çıraklar yetiştirmeyi hedeflediğinin altı çizildi.

KESK’in tüm uyarılarına rağmen, söz konusu yasa tasarıları ile kamu emekçilerinin hak ve özgürlüklerinin yok sayıldığı, kamu emekçilerini, kapı kulu olarak gören zihniyetin aynen devam ettirildiği, grev hakkının yasal güvence altına alınmadığı ve örgütlenmenin önündeki engellerin arttırıldığı vurgulanan açıklamada, “Sadece sendikal hak ve özgürlükleri değil, aynı zamanda bir insan hakkı olan eğitim hakkının işçi, emekçi ve yoksul halk çocuklarının elinden tümden alınmasını hedefleyen düzenlemenin geri çekilmesi için KESK’in Türkiye’nin dört bir tarafından gelerek 28-29 Martta Ankara’da gerçekleştireceği eylemliliklerini destekledikleri ifade edildi.



50 KADIN ÖRGÜTÜNDEN 4+4+4'E TEPKİ

Haklı Kadın Platformu, 4+4+4'e  tepki gösterdi. Platforma üye kadın örgütlerinin başkan, başkan yardımcıları ve CHP’li bazı kadın milletvekillerinin desteklediği eylemde Kadın Derneği Federasyon Başkanı Canan Güllü, düzenlemenin çocuk gelin, çocuk anne ve çocuk işçi getireceğini belirtti. Güllü, düzenlemenin Meclis gündeminden çekilmesini; konuyla ilgili tüm tarafların bilimsel veriler ışığında görüşüp tartışmasından sonra düzenlemenin karara bağlanması gerektiğini ifade etti. Güllü, şu an uygulanan 8 yıllık temel eğitimin kesintisiz olarak devam etmesi gerektiğini vurguladı. Güllü, tasarının okullarda kullanılacak eğitim teknolojisinin devlet tarafından ihalesiz bir biçimde satın alınacağının işaretlerini verdiğine de dikkat çekti.



İstanbul

YILMAK YOK MÜCADELEYE DEVAM

İstanbul Gaziosmanpaşa’da alanlara çıkan eğitim emekçileri 4+4+4 eğitim sistemini protesto etti. Eğitim emekçileri emek ve halk düşmanlığı yapanlara karşı ‘Yılmak yok mücadeleye devam’ dedi.

Eğitim Sen 4 No’lu Şubesi üyeleri, Gaziosmanpaşa Meydanında düzenledikleri basın açıklamasında; parasız eğitim, parasız sağlık taleplerini bir kez daha yineledi. Kitle adına basın açıklamasını okuyan Eğitim Sen 4 No’lu Şube Sekreteri Hasan Ali Bacıoğlu, 4+4+4’ün, pedagojik değil tamamen siyasal ve ideolojik amaçlarla hazırlandığını belirterek, “Teklifin hazırlık aşamasında eğitim sendikalarının, eğitim alanında faaliyet gösteren kurum ve derneklerin görüşlerine başvurulmamış olması amacın eğitim olmadığının açıkça göstergesidir”dedi.

Başta zorunlu eğitim olmak üzere var olan bütün sorunları en geniş platformlarda bilimsel temelde tartışılarak ele alınması gerektiğini bildiren Bacıoğlu, “Bunun dışında izlenen her yolu reddediyor, oldubittiye getirilerek yapılan hiçbir yasa değişikliğini kabul etmiyoruz” dedi. Eğitim Sen olarak 28–29 Martta iş bırakacaklarını söyleyen Bacıoğlu, “Ankara’da ve Türkiye’nin bütün alanlarında olacağız. Çocuklarımızın ve ülkemizin geleceğinden kaygı duyan herkesi, AKP’nin giderek artan zulmü karşısında omuz omuza olmaya, sesimize ses katmaya çağırıyoruz” diyerek herkesi birlik ve mücadeleye çağırdı.



Çaycuma

NEDEN GREVE GİDİYORUZ?

Çaycuma Eğitim Sen yöneticileri yaptıkları basın toplantısıyla 28-29 Mart’ta gerçekleştirecekleri grevle ilgili kamuoyunu bilgilendirdiler. Çaycuma Eğitim Sen Temsilcisi İsmet Akyol Eğitim Sen binasında yaptığı açıklamada eğitim sisteminin ihtiyaçlarından çok, iktidar partisinin siyasal-ideolojik hedeflerine uygun olarak gündeme 4+4+4 kanun teklifinin yasalaşması sürecinde son aşamaya gelindiğini hatırlatarak,  “Eğitim Sen olarak 28–29 Mart’ta yapacağımız iki günlük grevle tepkimizi göstereceğiz. Görüşmeler sürerken Ankara’da ve ülke genelinde alanlarda olacağız” dedi. 4+4+4’e karşı 28–29 Mart’ta yapacakları  iki günlük grevle tepkilerini göstereceklerini söyleyen Akyol, “Eğitim Sen olarak velilerimize sesleniyoruz: 28–29 Mart’ta çocuğunun geleceğinden endişe duyan tüm anne ve babaları grevimize destek vermeye çağırıyor ve onları da yanımızda görerek bizlerle dayanışma içinde olmalarını bekliyoruz” diye konuştu.



EVRENSEL


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder