17 Mart 2012 Cumartesi

Hacettepe'den kesintili eğitim açıklaması


Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından yapılan açıklamada, 4+4+4 eğitim modeline karşı çıkılırken, ilköğretimin kesintisiz ve örgün eğitim kurumları tarafından sağlanması gerektiği vurgulandı.

Kamuoyunda tartışmalara neden olan ve AKP'nin bir oldubittiyle Milli Eğitim komisyonunundan geçirdiği 4+4+4 eğitim modeline bir tepki de Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nden geldi.

Açıklamada mevcut sınav odaklı eğitim sisteminin de olumsuzluklarına değinilirken, AKP tarafından gündeme getirilen kanun değişikliğinde, bütün dünyada okul öncesi eğitime verilen önemin aksine ilköğretimin 5 yaşında başlatılmak istendiği ve 1983-1985 yılları arasında daha evvel okula başlama uygulamasının denendiği ancak başarısızlıkla karşılaşıldığı vurgulandı.

Kesintili eğitim konusuna da değinen Fakülte, "temel eğitim, iyi bir yurttaş yetiştirme, bireylere yurttaşlık kültürü kazandırma sürecidir. Bu nedenle, temel eğitim kesintili olamaz, tüm bireyler için ortak olmalı ve örgün eğitim kurumlarında gerçekleştirilmelidir." dedi. Daha eğitimin birinci aşamasından sonra okulların çeşitleneceğini ve bu yüzden çocukların çok daha erken yaşta dersanelerle tanışacağını vurgulayan Eğitim Fakültesi, meslek tercihi ve meslek eğitiminin de temel ve genel eğitimden sonra yapılması gerektiğini belirtti.



(soL - Haber Merkezi)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder