14 Mart 2012 Çarşamba

ÜKD'den 4+4+4 açıklaması: 'Felaketin eşiğindeyiz!'


Üniversite Konseyleri Derneği (ÜKD) 4+4+4 yasa teklifiyle ilgili bir açıklama yayımlayarak, akademisyenleri teklifin TBMM'de görüşüleceği günde de tepki göstermeye çağırdı.

Üniversite Konseyleri Derneği (ÜKD) kesintili eğitim düzenlemesiyle ilgili bir açıklama yayımlayarak, yasa tasarısını "felaket" olarak niteledi. "Felaketin eşiğindeyiz" başlığını taşıyan açıklamada "4+4+4 yasa teklifinin TBMM Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu’nda görüşülmesinde yaşananlar AKP’nin yeni bir rejimin inşasında hiç zaman yitirmeye tahammülü olmadığını bir kez daha gösterdi. Zorbalık ve baskı yolu ile bu ülkenin geleceği jet hızıyla karartılmaya çalışılıyor" denildi.


"4+4+4 çocuk gelinler, çocuk işçiliği, dindar ve kindar nesiller demek"

4+4+4 yasa teklifinin çocuk gelinler, çocuk işçiliği, “dindar ve kindar” bir nesil yetiştirmek anlamına geldiğini söyleyen ÜKD, yasanın “mesleki eğitime yönlendirme” adı altında sınıfsal kimliklerin yeniden üretilmesi, açık öğretim adı altında toplumun emekçi kesimlerinin örgün eğitimden dışlanması anlamına geldiğini de vurguladı. ÜKD açıklamasında "4+4+4 yasa teklifi hâlihazırda eğitim sistemi içerisinde yaşanmakta olan tüm bu sıraladığımız başlıkların yasallaşması ve yaygınlaşması anlamına geliyor" denildi.



Tepkiler değerli, ama yeterli değil

ÜKD bugüne kadar yasa tasarısına gösterilen tepkilerin değerli olduğunu, ancak yeterli olmadığını söylediği açıklamasını şöyle sürdürdü:


"Öğretmen yetiştirme yanında temel görevlerinden biri eğitim bilimleri, mesleki eğitim, eğitim politikaları gibi alanların bilimsel bilgisini üretmek olan ve bu yönde çalışmalar yapan 75 eğitim fakültesinden sadece dördü (Ankara Üniversitesi, Ege Üniversitesi, ODTÜ ve Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakülteleri) bu yasa teklifine karşı açıklamada bulunmuştur. Rektörlükler ve üniversite senatoları düzeyinde ise hiçbir üniversite dahi yasa teklifine karşı görüş bildirmemiş, büyük bir çoğunluğu görüş bildirmekten çekinmiştir."


Felaketi önlemek için mücadele edilmeli

Açıklamada felaketi önlemek için öğrencilerin, velilerin, öğretmenleri, eğitim fakülteleri başta olmak üzere tüm üniversite bileşenlerinin birlikte mücadele etmesinin önemi vurgulanarak şunlar söylendi:


"Üniversite Konseyleri Derneği tüm üye ve dostlarını, velileri, öğrencileri, öğretmenleri, eğitim fakültesi dekanlıklarını ve rektörleri ile birlikte tüm üniversite bileşenlerini süreci takip etmeye, kitle örgütleri ve siyasi partiler ile birlikte yasa teklifinin kabul edilmesiyle yaşanacak felaketi önlemek üzere mücadeleye çağırıyor. Tüm akademik kurullar ve senatolar acil olarak konuyu gündemlerine almalı ve görüş bildirmelidirler. Yasa teklifinin TBMM Genel Kurulu’nda görüşüleceği gün tepkimizi diğer kitle örgütleri ile birlikte göstermeliyiz."

"Gericiliğe, zorbalığa ve çocuk sömürüsüne izin vermeyeceğiz."



(soL-Haber Merkezi)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder