12 Mart 2012 Pazartesi

Ahmet Şık, Nedim Şener, Coşkun Musluk ve Sait Çakır için tahliye kararı çıktı


Duruşma salonundan


18:10 Duruşma tarihi 18 Haziran 2012'ye ertelendi.

18:05 Nedim Şener Ahmet Sait Çakır Çoşkun Musluk tahliye edildi...

17:12 Sait Çakır'ın tahliyesini isteyen savcı, diğer tutuklu sanıkların tutukluluklarının devamını istedi.

17:08 Savcı, Sait Çakır'ın tahliyesini istedi ve dijital verilerle ilgili bilirkişi raporunun beklenmesini istedi.

17:05 Mahkeme Başkanı Ekinci: Yalçın Küçük unutulur mu?

17:03 Yalçın Küçük'ün avukatı Yiğit Akalın, binde bir olan tahliye ihtimalini burda yok diye unutulmasın.

16:55 Hanefi Avcı'nın avukatı Mehmet Benan Ülgen söz aldı.

16:43 Av.Yarsuvat gazeteciler hakkında "onlar gazeteci değil, tecavüzcü, tacizci" diyenlere cevaben hakime Soner Yalçın'ın sarı basın kartını sundu.

16:36 Av.Duygun Yarsuvat: Odatv'de sağ eğilimli bir yayın yapılsaydı, herhalde burda olmayacaklardı.

16:33 Av. Hüseyin Ersöz Yurdakul'un İlerki günlerde yeniden damarlarıyla ilgili bir operasyon geçireceğini söyledi.

16:30 Av. Ersöz Doğan Yurdakul'un sağlık durumunu anlatıyor. Doktorların kalp krizi geçirmemiş olmasının mucize olduğunu söylediğine dikkat çekti.

16:24 Avukat Hüseyin Ersöz talepte bulunuyor..

16:00
Duruşmaya 10 dakika ara verildi.

15:54 Avukat Serkan Günel: "Farkında mısınız her duruşmada gözlüklülerin sayısı artıyor, çünkü cezaevinde ufuk göremiyorlar."

15:50 Avukat Serkan Günel: Burada verdiğiniz kararlarla bir insalık suçu işleniyor.

15:42 Avukat Celal Ülgen Doğan Yurdakul'un tahliyesi için "Yetmez ama teşekkürler" dedi.

15:40 Hanefi Avcı gelecek duruşmada 1 saat bilgisayarlı sunum yapma sözü aldı hakimden.

15:37 Hanefi Avcı'ya geçildi...

15:34 Müyesser Uğur: Annemin durumu ağırlaşırsa onu görmek için izin istiyorum.

15:30 Sait Çakır gazetelerde çıkan Tuncay Özkan'ın tecriti bitti haberlerine "Özkan tecritten alınmadı. Ben tecrite Tuncay Özkan'ın yanına alındım"

15:25 Coşkun Musluk: "Söylediklerimin bir işe yarayacağını da zannetmiyorum." dedi ve Sait Çakır kürsüye geldi.

15:20 Coşkun Musluk savunma yapıyor.

15:09
Barış Pehlivan: "Polis FBI'a ABD Büyükelçiliği'ne Yaşar Büyükanıt'ın kızının özel hayatına dair bir çok foto gosterdi.

15:07
Barış Pehlivan: "Böyle durumlarda evlere kişilere ait olmayan belgeler yerleştirildiğini biliyoruz. Bizi takip edenler AKP'li bakanlari da takip edip dosyalıyor"

15:06
Barış Pehlivan: "Odatv çalışanlarının evlerine son bir senede 3 kez hırsız girdi. Fakat ilginçtir ki hiçbir şey çalınmadı. Hırsızlık adı altında deliller yerleştirildiğini biliyoruz. Odatv çalışanlarının evine sık sık hırsız giriyor.

15:05
Barış Pehlivan: "Odatv ofisine yapılan polis baskınındaki kamera görüntüleri ve alınan evrakların buraya getirilmesini talep ediyorum."

15:03
Barış Pehlivan ve Soner Yalçın, bir gece 11'de onlarca gardiyan tarafından hücrelerinden zorla çıkarıldıklarını belirtiyor.

15:02
Barış Pehlivan kürsüye geldi, taleplerini bildiriyor.

14:55
Barış Terkoğlu: "Tahliye isteyip sizi zor durumda bırakmak istemiyorum ama ben adalet istiyorum."

14:53
Barış Terkoğlu: "Size çok şeyler söyleyecektim burada ama nasıl olsa siz bizi yine tutuklayacaksınız."

14:51
Barış Terkoğlu: "Hukuk kitabı her zaman o ülkede hukuk olduğu anlamına gelmez. Yaptığım haberlerde hukuğa ve adalete yardımcı oldum."

14:46
Barış Terkoğlu: "İsterseniz bize baştan müebbet verin."

14:45
Barış Terkoğlu, mahkeme başkanı Ekinci'ye "İçeride olduğumuz sürede yeni kitap yazdık. İddianameye girer. Yazmaya da devam edeceğiz..."

14:40
Orhan Dink duruşmayı takip etmek için Çağlayan Adliyesi'nde.

14:36
Soner Yalçın: "Muhtemelen buradan eşyalarımızı toplayıp yine Silivri'ye gideceğiz. Giderken 'ne güzel konuştuk, prosedür yerine geldi' diyeceğiz."

14:33
Soner Yalçın: "Biz yine ne kadar güzel konuştuk diyeceğiz ve bu süreçte hiçbir şey değişmeyecek. Bu yüzden herhangi bir talebim yok."

14:31
Soner Yalçın: "Biz Odatv davasından 13 aydır tutukluyuz ama Milli Çözüm Dergisi baskınından sonra Adana Cumhuriyet Başsavcılığı kovuşturmaya yer yok diyor."

14:30
Soner Yalçın, baskında suç teşkil edecek şeyler bulunduğu, Odatv davasında ele geçirilenlerin bunun yanında hiçbir şey olduğunu anlatıyor.

14:28
Soner Yalçın 23 Temmuz 2008'de Milli Çözüm Dergisi'ne yapılan baskını ve medyanın bunu Ergenekon'un İslamcı ayağı olarak yansıtmasını anlatıyor.

14:17
Nedim Şener "Yapmadığım şeyleri ispatlamak zorunda bırakılıyorum"

14:07
Nedim Şener: "Ahmet'le mahkemede ayrıldık. Ben 'ilahi adalet' diyorum, o 'diyalektik' diyor."

14:03
Nedim Şener: "Çıkınca DDK'nin Dink cinayetiyle ilgili ortaya çıkardığı skandalı da anlatacağım bir kitap yazacağım."

14:01
Nedim Şener'in çapraz sorgusuna geçildi. Üye hakim Şener'e, Dink cinayeti ile ilgili yeni kitap çalışmalarını soruyor.

13:55
Ahmet Şık "Nedim Şener'in bu kitapla hiçbir ilgisi yok. Olsaydı söylerdim. Ben kimsenin emeğini yemem"

13:52
Ahmet Şık'a tek tek tapeler soruluyor. Şık "Tapelerin tamamının okunması lazım. Savcı işine gelen yerleri almış, gelmeyen yerleri almamış."

13:47
Mahkeme heyetinden Alper Görmüş ve darbe günlükleriyle ilgili soru gelince Ahmet Şık çok sinirlendi ve "Bana doğru dürüst soru sorun. Bunun davayla ne ilgisi var" dedi.

13:46
Ahmet Şık: "Yine susma hakkımı kullanıyorum. Bilin ki susmam suçsuzluğumdan ve haklılığımdan."

13:39
Sanıklar duruşma salonuna girdiler.

13:18 Uğur Dündar duruşmayı izlemek üzere Çağlayan Adliyesi'nde...

12:30 Fikret İlkiz savunmasını bitirdi. Duruşmaya 13:30'a kadar ara verildi.

12:27 Av. Fikret İlkiz: "Gazetecilerin haber kaynakları gizlidir ve korunmalıdır.Ama bu davada haber kaynaklarına el konuldu"

12:14 Av. Fikret İlkiz: "Telefon tapelerinde benimle yaptığı görüşmeler var. Bana kitabıyla ilgili haberler çıktığında ne yapayım diye sordu Şık, ben de bir an önce yayınla da üzerindeki şaibe kalksın dedim. İşte o tapelerdeki talimat verdiği iddia edilen Fikret Abi benim"

12:00 İlhan Cihaner duruşma salonuna geldi.

11:56 Av. Fikret İlkiz: İddianamenin hukuka aykırı olduğu bizim için kesindir.

11:53 Av. Fikret İlkiz: İddianameyi yazanlar gazetecilikten zırnık kadar anlamıyor.

11:50 Av. Fikret İlkiz ders gibi savunma yapıyor. Bu arada "biz" diyerek yaptığı savunması, tüm Odatv sanıklarını kapsıyor.

11:48 Av. Fikret İlkiz: Başbakan kitaba bomba diyor. Nereden biliyor? Bu adil yargılamayı etkileme değil midir?

11:47 Fikret İlkiz "Kimse gazetecileri topluma düşman olarak göstermesin, bu suçtur!"

11:42 Av. Fikret İlkiz cemiyetin verdiği ödülleri sıralıyor TGS Ercan İpekçi, Ahmet Şık, Nedim Şener, Barış Terkoğlu ve diğerlerinin gazetecilik anlatarak "Tutuklu gazeteyle hala gazetecilik yapmaya devam ediyorlar"

11:41 Fikret İlkiz: Hukuksuzluğun suç ortağı olmak istemiyoruz.

11:37 Av. Fikret İlkiz: Barış, cezaevi avularından sadece bir avuç gökyüzü var demişti. Savcılara soruyoruz; sizin avlunuzda kaç avuç gökyüzü var.

11:35 Emniyet eski genel müdür yardımcısı Emin Aslan salona girdi...

11:34 Av.Fikret İlkiz: Bu davada savcıların davranış biçimleriyle yargı etiği ihlal edilmiştir.


11:31 Av. Fikret İlkiz: "Bu davaya bakan mahkeme olağan dönemde olağanüstü görevlidir."

11:29 Av. Fikret İlkiz: Savcılık iddia makamıdır. Sanığın karşıtı değildir.

11:27 Av.Fikret İlkiz özel yaşamın gizliliğinin iddianamede ihlal edildiğine dikkat çekiyor.

11:24 Av. Fikret İlkiz: Bu davanın iddianamesi yazılırken hukuk ve insan hakları kurallarına uyulmadığını görüyoruz.

11:18 Av. Fikret İlkiz basın tarihinden örnekler vererek basın özgürlüğünün önemine vurgu yapıyor.

11:15 Av. Fikret İlkiz: "AİHM çerçevesinde ifade ve düşünce özgürlüğünü bu salonda tartışmamamız için hiçbir sebep yok."

11:07 Av. Fikret İlkiz devam ediyor...

10:54 Duruşmaya 5 dakika ara verildi.

10:51 Av. Fikret İlkiz iddianamedeki iddiaların yorumlu olduğunu ve o iddiaları kanıtlayacak delillerin iddianamede olmadığına örneklerle dikkat çekiyor.

10:49 Açlık grevindeki Türkiye Gazeteciler Sendikası Başkanı Ercan İpekçi salona girdi.

10:45 Hakim Ekinci İlkiz'i "siz diye kast ettiğiniz savcılık makamıdır öyle söylerseniz daha doğru olur. biz daha karar vermedik" diye uyardı.

10:40 Fikret İlkiz iddiansmedeki iddiaları tek tek yanıtlarken "medya faaliyetlerini iddialarınızın delili olarak sunuyorsunuz" dedi.

10:35 Ahmet Şık'ın avukatı Fikret İlkiz'in savunmasıyla duruşma başlıyor.

10:30 Mahkeme başkanı Yalçın Küçük'ün gelmediğini görünce "Yalçın Küçük yoksa duruşmanın yarısı bitmiş demektir" dedi ve güldü.

10:25 Duruşma başladı kimlik tespiti yapılıyor...

10:24 Odatv Davası sanıkları salona geldi.

10:22 Gazeteci Yalçın Bayer ve Tuğçe Tatari de duruşmayı izleyenler arasında...

10:18 Gazeteciler Haluk Şahin, Ruşen Çakır ve avukat Turgut Kazan duruşma salonunda...

09:55 ÖDP Genel Başkanı Alper Taş, gazeteci Ertuğrul Mavioğlu salona geldi...

09:49 Odatv davası devam ediyor... Sağlık sorunları nedeniyle tahliye edilen ve geçtiğimiz hafta ameliyata alınan Doğan Yurdakul mahkemeye gelemeyeceğini bildirdi. Sanık yakınları ve avukatlar salondaki yerlerini alıyor.



Odatv.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder