7 Mart 2012 Çarşamba

Lise Müdürü Okula Polis Çağırdı


LAF üyesi lise 3 öğrencisi A.Y, kantini boykot ettikleri için evden yemek getirdiklerini ancak okul müdürü ve müdür tarafından çağrılan polislerce engellendiğini söyledi.

İstanbul İsmail Erez Endüstri Meslek Lisesi'nde öğrenciler, pazartesi gününden itibaren yüksek fiyat politikasını ve yiyeceklerin lezzetsiz oluşunu protesto etmek amacıyla kantin boykotuna başladılar.

Boykota katılanlardan Lise Anarşist Faaliyet (LAF) üyesi 3. öğrencisi A.Y, bugün okula sivil polislerin geldiğini ve evlerinden getirdikleri yiyecekleri yemelerinin engellendiğini söyledi.

"Sınıfa polis getirdiler"

A.Y, bianet'e yaptığı açıklamada, pazartesi günü okul kantinindeki kötü yiyecekler ve yüksek fiyatlar nedeniyle bildiri dağıttıklarını söyledi.

Ardından bugün için boykot kararı aldıklarını ifade eden A.Y, on dakikalık ders arasında sınıfta bulunan sıraları birleştirerek, evden getirdikleri peynir, zeytin, ekmek gibi yiyecekleri ortaya koyup hep birlikte yemeye başladıklarını söyledi.

"O sırada okul müdürü, üç öğretmen ve üç sivil polis sınıfa girerek yaptığımız şeyin yasak olduğunu ve yiyecekleri derhal toplamamızı istediler.

"Karşı çıktım ve kendi yemeklerimizi yemenin yasak olamayacağını, okul yönetimi tarafından sınıfa polislerin sokulmasının ise sadece tehdit amaçlı olduğunu söyledim.

"Bunun üstüne sınıftaki diğer öğrenciler başka sınıflara gönderildi ve ben tek başıma kaldım. Sonra beni çıkartıp müdürün odasına götürürlerken birkaç polis daha geldi."

"Okuldan almazsanız polise veririz"

A.Y, bu eylemi tek başına organize etmediğini, tüm sınıfın hatta okuldaki öğrencilerin de çok büyük bölümünün destek verdiğini söyledi. Sınıfta polislere ve müdüre karşı çıktığı için tüm olayı kendi üstüne kaldığını ifade eden A.Y, ailesinin okula çağrıldığını belirtti.

"Öğlene doğru annem ve babam okula geldi. Okul yönetimi, ailem okula gelince beni okuldan almalarını istedi. Müdür, okuldan alınmamam durumunda beni polislere vereceğini söyleyerek tehdit etti. Ailem de düşüneceklerini söyledi.

"Ben okuldan ayrılmak istemiyorum. Yanlış bir şey yaptığımı düşünmüyorum. Ailem de bu açıdan arkamda duruyor."



Ekin KARACA

BİA Haber Merkezi - İstanbul


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder