2 Şubat 2012 Perşembe

‘Nefesin bile izleniyor’


Başbakan Erdoğan partisinin il başkanları toplantısında CHP lideri Kılıçdaroğlu’na tartışma yaratacak sözlerle seslendi:Mercek altındasın

Başbakan Tayyip Erdoğan, CHP Grup Başkanvekili Emine Ülker Tarhan’ın internete düşen ses kaydını yeniden anımsatarak CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’na tartışma yaratacak sözlerle seslendi. Erdoğan, “Sayın Kılıçdaroğlu, artık mercek altındasın. Adım adım aldığın nefes bile bu ülkede benim milletim tarafından takip ediliyor” dedi.


Erdoğan, partisinin il başkanları toplantısında şunları söyledi:

Atatürk’ün mücadele ettiği İttihatçılar: Ne CHP ne de MHP, bizim millet sevgimizi, vatan sevgimizi, memleket sevdamızı ölçecek kalibrede değildir. Bunlar, ‘İzindeyiz Atam’ deyip, sabah akşam izin yaptılar, yan gelip yattılar... İttihat ve Terakki zihniyeti, Gazi Mustafa Kemal’in de şiddetle karşı çıktığı ve bizzat mücadele ettiği bir zihniyettir.

Neden arkalarında durmuyorsun: Şimdi dün çıkmış, katsayı meselesiyle ilgili olarak, ‘Danıştay’a CHP başvurmadı, arkadaşlarımızın münferit başvurusu’ diyor. Peki sen nesin orada? Bostan korkuluğu musun? Dersim’le ilgili parti içinde sıkıyönetim ilan ediyorsun, buna gücün yetiyor da, Danıştay’a başvuru yapılmasını engellemeye gücün yetmiyor mu? Seni oraya genel başkan olarak çıkaran zihniyet, 1938’de Dersim faciasının mimarı olan zihniyettir. Sen o zihniyetle, seni oraya taşıyan zihniyetle çatışmaya giremezsin, buna gücün yetmez.

Sizin hukuk anlayışınızı iyi biliyoruz: Şu anda CHP’nin Grup Başkanvekili olan hanımefendi, (Emine Ülker Tarhan) HSYK konusunda aynen şu ifadeleri kullanıyor: ‘YARSAV’ın militanı olacak adam lazım bize.’ Sayın Kılıçdaroğlu, geç bu işleri, geç. Artık mercek altındasın. Adım adım aldığın nefes bile bu ülkede benim milletim tarafından takip ediliyor ve sizin hukuk anlayışınızı bizler geçmişten bugüne çok iyi biliyoruz.

Menemen’le Danıştay aynı: Danıştay olayı patlak verdiği zaman yandaş basınlarıyla beraber bize saldırdılar. ‘İrtica var’ dediler, ‘İrtica bu işi yaptı’ dediler. Arkadan ne çıktı; nelerin çıktığı ortada. İttihat Terakki’nin devamı olan zihniyet çıktı. Kendi gazetelerini gidip bombalayanları, kalktılar bize fatura etmek istediler. Kahramanmaraş olaylarının Çorum olaylarından, 1 Mayıs hadisesinin Sivas olaylarından, Menemen hadisesinin Danıştay saldırısından farkı, sadece zaman ve mekân farkıdır. Yoksa senaryo aynıdır.

Auster’a; gelmezsen gelme: Amerikalı yazar Paul Auster ‘Hapiste yatan gazeteciler nedeniyle Türkiye’ye gelmeyi reddediyorum’ diyor, ‘Çin’e de aynı nedenle gitmiyorum’ diyor. Biz sana çok muhtaçtık. Aman gel, ne olur gel; gelesin ne olur gelmesen ne olur ya. Türkiye itibar mı kaybeder.



 Cumhuriyet Bürosu-ANKARA


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder