13 Şubat 2012 Pazartesi

DİSK Yönetimi Yine Erkek


DİSK'in yeni yönetim kurulu belli oldu. 14. Genel Kurul'da yapılan seçim sonucunda Erol Ekici genel başkan oldu. Tek kadın aday Çerkezoğlu yedi kişilik yönetime seçilemedi.

Devrimci İşçi Sendikaları Konfederasyonu'nda (DİSK) yeni yönetim belirlendi, genel başkanlığa Genel-İş Genel Başkanı Erol Ekici, genel sekreterliğe Birleşik Metal-İş Genel Başkanı Adnan Serdaroğlu seçildi.

10-12 Şubat'ta gerçekleşen DİSK 14. Genel Kurulu'nda, dokuz kişilik yeni yönetim kurulunda Ekici ve Serdaroğlu'nun yanı sıra Celal Ovat (Gıda-İş), Alaaddin Sarı (Lastik-İş), Metin Ebetürk (Sosyal-İş), Ali Rıza Küçükosmanoğlu (Nakliyat-İş), Muzaffer Subaşı (Tekstil), İsmail Yurtseven (Genel-İş), Ergün Tavşanoğlu (Tümka-İş) görev yapacak.

İki turda tamamlandı

Ankara'da, Mustafa Kemal Kültür Merkezi'nde gerçekleştirilen DİSK 14. Genel Kurulu'nda tek listeyle yapılan seçimde Erol Ekici 388 oyun 332'sini aldı. 400 delegenin oy kullandığı seçimde geçerli oy sayısı 388'di.

Adnan Serdaroğlu ise 337 oyla yeni genel sekreter oldu.

DİSK'in yönetim kurulunun da belirlendiği seçimde, Genel Başkan ve Genel Sekreter haricindeki yedi yönetim kurulu üyesinin beşi; Küçükosmanoğlu, Sarı, Ovat, Ebetürk ve Subaşı ilk tur oylamada seçildi.

Celal Ovat 314, Alaaddin Sarı 310, Metin Ebetürk 296, Ali Rıza Küçükosmanoğlu 296, Muzaffer Subaşı ise 289 oy alarak yönetim kuruluna girdi.

Delegelerin kullandığı oyun 3'te 2'sini alan bu beş üyeye, ikinci turda Ergün Tavşanoğlu ve İsmail Yurtseven'in isimleri de eklendi.

Yönetim kurulunda kadın yok

Tavşanoğlu ve Yurtseven'le birlikte yönetim kurulana adaylığını açıklayan Arzu Çerkezoğlu da 260 oy sınırını aşamayarak ikinci tura kalmıştı, ancak seçilemeyince DİSK Yönetim Kurulu'nda kadın temsilci yer almadı.

Arzu Çerkezoğlu dün belirlenen listenin dışında adaylığını açıklamıştı. İkinci turda seçilmek için oy kullanan üyelerin yarısının oyunu almak gerekiyordu.

Tavşanoğlu ve Yurtseven 239 oy alarak yönetim kuruluna girdi, tek kadın aday Çerkezoğlu ise 166 delegenin oyunu aldı.

Yeni yönetim kurulundaki görev dağılımı çarşamba günü (15 Şubat 2012) belirlenecek.

Yeni başkan

1953 doğumlu Erol Ekici, 1992'de Eminönü Belediyesi'nde çalışırken işyeri temsilcisi oldu. Bir yıl sonra Genel-İş Sendikası İstanbul 7 No'lu Şube Başkanı seçildi.

1996'da Genel-İş Yönetim Kurulu'na girdi, örgütlenme daire başkanlığı yaptı. Bir sonraki genel kurulda seçilemeyince belediyedeki görevine döndü,

2004'te tekrar Örgütlenme Daire Başkanı oldu. İki yıl sonra bu görevin yanı sıra Genel Yönetim Kurulu üyeliği de yaptı.

2007'den itibaren Genel-İş Genel Başkanı olarak görev yaptı. 2007'de Mahmut Seren'in hayatını kaybetmesi üzerine Yönetim Kurulu tarafından genel başkanlığa atandı. 2008 ve 2011'de genel kurullarda başkan olarak seçildi.

 


Nilay VARDAR
BİA Haber Merkezi-İstanbul 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder