16 Şubat 2012 Perşembe

Öğrenciler türban taksın diye açık öğretim uygulamasına geçiliyor!


Sekiz yıllık zorunlu eğitimin kesintili biçimde 4+4+4 şeklinde sürdürülmesini amaçlayan ve İmam Hatiplerin önünü açan uygulamanın detayları netleşiyor. Buna göre türbanın ilkokullara girmemesi nedeniyle ilköğretim düzeyindeki öğrencilerin okula devam zorunluluğu 4. sınıftan itibaren kaldırılacak.

Eğitimde gericileşmenin önemli hamlelerinden birisi olan zorunlu eğitimin 8 yıldan 12 yıla çıkması ve 4. sınıftan itibaren öğrencilerin İmam Hatip’lere gitmesine olanak sağlayan tasarının detayları ortaya çıkıyor. Buna göre, ilköğretim düzeyindeki öğrenciler 4. sınıftan sonra okuldan alınıp açık öğretim şeklinde eğitim görebilecek.

Başını örtmek isteyenlere yeni alternatifler


Yeni Akit gazetesinin haberine göre, 12 yıla çıkacak zorunlu temel eğitimin dördüncü sınıftan sonra “açık öğretim” olarak da devam etmesi kararlaştırıldı. Gazete bu durumu örgün eğitim dayatmasının kaldırılması olarak yorumlarken, kararla birlikte öğrencilerin hem açık öğretime, hem de Kur'an Kurslarına aynı anda devam etme imkânı ile başlarını örtmek isteyenlere yeni alternatifler sunulduğunu yazdı.

AKP, 2010 yılında düzenlediği Eğitim Şurasını temel alan ve 8 yıllık zorunlu eğitimin kaldırılmasını da içeren bir yasa teklifi hazırladı.

Düzenleme ÖNDER ve Başbakan görüşmesi sonrası geldi

Başbakan Erdoğan’ın 12 yıla çıkacak zorunlu eğitimin, dördüncü sınıftan sonra açık öğretim olarak da devam edeceği konusunda, kendisini ziyarete gelen sivil toplum kuruluşlarına “müjde” gibi bilgiler verdiğini yazan gazete, Başbakan Erdoğan’ın bu konudaki bilgileri kendisinin de üyesi olduğu İmam Hatip Mezunları ve Mensupları Derneği'ne (ÖNDER) verdiğini açıkladı.

“Halkın değerleriyle eğitim arasında uçurum olmayacak”

ÖNDER ve Erdoğan arasında yapılan görüşmede Başbakan, 28 Şubat dayatmalarının tamamen ortadan kaldırılacağını söylerken şunları dile getirdi: “Kesintili zorunlu eğitimin 2012-2013 eğitim-öğretim yılına yetiştirilmesi için büyük gayret sarf ediliyor. 4. sınıftan sonra örgün eğitimin dayatılmayacak ve halkın değerleriyle eğitim arasında bir uçurumun oluşmasının önüne geçilecek.



(soL - Haber Merkezi)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder