28 Şubat 2012 Salı

Eğitimci kadınlar 8 Martta alanlarda


Eğitim Emekçileri Sendikası (Eğitim Sen) üyesi eğitim ve bilim emekçisi kadınlar 8 Martta hizmet üretmeyerek, baskı, gözaltı ve tutuklamalara, güvencesizliğe kadın cinayetlerine karşı “Her yer 8 Mart, her yer direniş” diyecekler. Eğitim emekçisi kadınlar, “Mor Tahta” eylemiyle, ilköğretim öğrencilerine toplumsal cinsiyeti sorgulamayı sağlayacaklarını dile getirdiler.


Eğitim Sen’li kadınlar, Eğitim Sen 2 No’lu Şubede 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü eylem programlarını açıkladılar. “Örgütlenen kadın güçlenir, güçlenen kadın özgürleşir, özgürleşen kadın değiştirir” diyen Eğitim Sen Kadın Sekreteri Sakine Esen Yılmaz, Martta başlayıp, 15 Haziran’a kadar sürecek olan “mor tahta” kampanyasını açıkladı.

“Mor tahta” eylemiyle ilköğretim çağındaki öğrencilere toplumsal cinsiyet konusundaki kalıp yargıları sorgulamayı ve aynı zamanda müfredatta, toplumsal cinsiyet konusunun yer almasını sağlamayı hedeflediklerini belirten Yılmaz, “Kadınlar olarak istersek çok şeyi lehimize çevirebiliriz” dedi.

Kampanya sürecinde kadın yoksulluğundan başlayarak, işyerinde tacize ve mobbinge karşı çalışan kadınların kreş hakkından, ulusal ve uluslararası kadın buluşmalarını sağlayacaklarını ifade eden Yılmaz, diğer taraftan da, okullarda cinsiyet eşitsizliği ve çocuk istismarının önlenmesi için çeşitli etkinliklerle sorunları tespit edip, çözüm noktası oluşturmayı sağlayacaklarını söyledi. Yılmaz, Bu konuda öğretmenlere, velilere ve öğrencilere eğitim semineri vereceklerini de dile getirdi.

8 Mart’ta hizmet üretmeyeceklerini belirten Yılmaz, savaşa, kadın cinayetlerine, baskı, sürgün ve tutuklamalara, güvencesizliğe, eğitimde cinsiyet eşitsizliğine, çocuk istismarına karşı tüm kadınları alanlarda mücadeleye çağırdı.




EVRENSEL-Ankara

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder