27 Şubat 2012 Pazartesi

4+4+4'te meslek liseliler: Eti de kemiği de sermayenin


AKP, 12 yıllık kesintili eğitim modelinde sermayeyi de unutmadı. Tasarıya eklenecek yeni bir maddeye göre devlet, meslek lisesi açmak isteyen patronlara öğrenci başına para ödeyecek, bu şekilde patronlar kendilerine ait okullarda öğrencileri doyasıya sömürme imkanına kavuşmuş olacaklar.

Milli Eğitim Bakanlığı, 12 yıllık kesintili eğitim tasarısında, sermayenin uzun zamandır beklediği bir değişikliği de gerçekleştirecek. Buna göre tasarıya eklenecek yeni bir madde ile devlet "kendi meslek lisesini" kurmak isteyen patrona öğrenci başına para ödeyecek.

Organize sanayi bölgelerinde, "özel okul mantığıyla" işleyecek bu okullarda patronlar öğrencileri eğitim adı altında diledikleri gibi sömürebilecekler.

Zaman gazetesinin haberine göre, Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, organize sanayi bölgelerinde kurulacak özel meslek liselerini öğrenci başına yaklaşık bin lira teşvikle destekleyeceklerini söyledi. Dinçer, düzenlemenin halen Meclis'te görüşmeleri süren 12 yıllık kesintili eğitim tasarısına ekleneceğini ifade etti.

Sermayenin uzun zamandır talep ettiği bu değişikliğe göre devletin patronlara aktaracağı para da, aslında devletin öğrenciler için yaptığı harcamalardan karşılanacak. Bakanlık kaynakları, her bir öğrenci için 1.700 lira harcama yapan devletin bu kaynağın bin lirasını okul sahibi olmak isteyen patronlara ayıracağını belirtiyor. Yani Milli Eğitim Bakanlığı, "Meslek Liseleri'ni destekleme" adı altında bu okulları sırtından atarken, sermayedarlara da "devlet destekli sömürü cenneti" kazandırmış olacak.

Patronların bu konuda fazlasıyla ısrarcı olmaları ise şaşırtıcı değil. Zira Meslek Liseleri'nin nasıl sömürü imkanları vaadettiğine ilişkin sayısız örnek mevcut. Bunlardan birisi ise daha geçtiğimiz gün, basına açıklamalarda bulunan Bolu İzzet Baysal Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi Teknik Müdür Yardımcısı İsmail Karakurt'un söyledikleri. Karakurt'un açıklamasına göre, öğrenciler geçtiğimiz yıl okullarındaki atölye çalışmalarında toplam 2 milyon TL gelir sağlamışlar, bunun karşılığı öğrencilere ödenen toplam miktar ise 78 bin TL'den ibaret.



(soL - Haber Merkezi)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder