2 Mart 2012 Cuma

Türban takmayı gerektirecek dersler...


Yeni eğitim modeli için Milli Eğitim Alt Komisyonu’nda görüşmeler sürüyor. Kademeli eğitim sisteminde, ikinci kademenin “mesleki eğitim” değil “mesleki yönlendirme” olması için yapılan düzenlemede, öğrencilerin türban takmasını gerektiren dersler de yer alacak.

TBMM Eğitim Komisyonu bünyesinde oluşturulan alt komisyon AKP tarafından verilen eğitim teklifinde değişiklik yapmayı sürdürüyor. Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer’in önerdiği yeni tekliflerden birisi de öğrencilerin başörtüyle gireceği söylenen “Kuran” ve “Din kültürü” dersleri olacak.


Fazladan din dersi

Vatan gazetesinden Kıvanç El’in haberine göre, Bakan Ömer Dinçer, ikinci kademe eğitim bölümünün “mesleki eğitim” değil “mesleki yönlendirme” kademesi olacağını savunuyor. Dün komisyonda yapılan düzenleme ile teklife, “İlköğretim ikinci kademe okullarında ortaöğretimi destekleyecek şekilde öğrencilerin yetenek, gelişim ve tercihlerine göre seçimlik dersler oluşturulur” maddesi eklendi.
Bu düzenlemenin İmam Hatip Ortaokulları’nın açılmasını engellemek için yapıldığı söylenirken,mesleki yönlendirme maddesi sayesinde, çocuk imam hatip okumak istiyorsa fazladan “Din kültürü” ve “Kuran-ı Kerim” dersleri alabilecek.


Konuyla ilgili CHP’li Nur Serter, “Seçmeli ders koyuyorsunuz ama Bakan orta bölüm imam hatip de açılacak diyor. Bizde bu güven kaybına yol açmakta. Seçmeli dersi destekliyoruz ama bu düzenlemenin arka planında imam hatip ortaokulları düzenlemesi de çıkabileceği için, muhalefet şerhi koyuyoruz” dedi.


Türban ile ders

Okullarda konulması istenen seçmeli dersler arasında “Din Kültürü” ve “Kuran” dersleri de yer alıyor. Eğitim Bir-Sen, Türk Eğitim Sen, ÖNDER, Ensar Vakfı gibi sendika ve dernekler bu dersleri talep ediyor. Bu derslerin seçilmesi halinde Kuran dersleri başörtüsüyle yapıldığından bu dersi alanlar da türban takacak ve türban ilköğretim kademesine inmiş olacak.



İşte son düzenlemeler

Teklif, önümüzdeki hafta Milli Eğitim Komisyonu’nda görüşülecek. Teklifteki düzenlemeler şöyle:


- Açık öğretime ilk kademeden sonra değil ikinci kademeden sonra gidilebilecek. Bakanlar Kurulu’nun geçiş yapılacak alanları belirleme yetkisi kaldırıldı.

- Okul öncesi eğitim zorunlu hale getirilmedi. İlköğretime başlama yaşı 6’dan 5’e çekildi. Teklifteki, “Mecburi ilköğretim çağı 6-14 yaş grubundaki çocukları kapsar. Bu çağ, çocuğun 6 yaşını bitirdiği yılın eylül ayı sonunda başlar” ifadesi “5 yaşını bitirdiği eylül ayı sonu” olarak değiştirildi ve eğitim çağı da 5-13 olarak düzenlendi.

- Teklifte çıraklık eğitim yaşı 14’ten 11’e düşürülmüştü. Çıraklık yaşının düşürülmesi tekliften çıkarıldı.

- Mevcut teklifte ilk 2 kademenin aynı binada verilmesi öngörülüyordu. Ancak 2 ve 3. kademenin aynı binada yapılması düzenlemesi yer almıyordu. Değişiklikle 2. ve 3. kademeler de aynı binalarda eğitim yapabilecek.

- Teklifte ucu açık olan zorunlu eğitimin ortaöğretimde ne zaman başlayacağı düzenlemesi de değiştirildi. Liseler 2012-2013 eğitim öğretim yılından itibaren zorunlu olacak. Bakanlar Kurulu zorunlu eğitimin başlamasını sadece 1 yıl erteleyebilecek.

- Meslek lisesi kökenli adaylara kendi alanlarına ilişkin tercih yapmaları durumunda eklenen artı puanın katsayısı 0.06’dan 0.04’e indirildi. Meslek lisesi kökenli adaylar kendi alanlarında tercih yaparken en fazla 30 puan alırken, yeni düzenlemeyle 20 puan alacaklar. Eklenen yeni bir maddeyle söz konusu düzenlemeler 2012’de yapılacak üniversiteye giriş sınavına ilişkin kılavuz yayınlandığından uygulanmayacak.



(soL - Haber Merkezi)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder