15 Ocak 2012 Pazar

İlköğretim öğrencilerine ayrımcı soru


İstanbul Bakırköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından ilköğretim son sınıf öğrencileri için önceki gün yapılan Seviye Belirleme Sınavı'nda (SBS) yer alan bir soruda, ayrımcı ifadeler bulunması tepkiye neden oldu.  

Eğitim Sen konuya ilişkin yaptığı açıklamada şöyle dedi: "Yıllardır bu ülkede ayrımcılığın her düzeyde yapıldığını ifade eden bizler, bir kez daha böyle bir olayla karşı karşıya kaldık. Azınlık okullarında okuyan öğrencilerin  her sabah ‘Türküm doğruyum ......’andını okuma zorunluluğu yetmiyormuş gibi bir de bilgi ölçme amaçlı olmayan, yönlendirici sorularla çocuklar rencide edilmekte ya da diğerlerine düşman edilmektedir. Irkçı ve ayrımcı bu yaklaşım ders kitaplarında var olduğu sürece böyle sorularla karşılaşmaya devam edeceğiz" 

Eğitim Sen, söz konusu sınavın sorularını hazırlayan komisyona soruşturma açılmasını, ders kitaplarındaki her türlü ayrımcılığın kaldırılmasını talep etmeye devam edeceğini belirtti.
 

GÖZLEMCİ SINAVI TERK ETTİ


Dadyan Ermeni İlköğretim Okulu'nda sınav gözlemcisi olarak görev yapan Kamu Emekçileri Sendikaları Konfederasyonu (KESK) eski başkanı Sami Evren'in, sınavda sorulan soruda ırkçılık ve ayrımcılık yapıldığını söyleyerek sınavda görev yapmayacağını belirterek okuldan ayrılmasının anlamlı bir tutum olduğunu vurgulayan Eğitim Sen, "Her koşulda, ayrımcılığa karşı eşitliği, adaleti, barışı savunmaya devam edeceğiz" dedi.


Seviye Belirleme Sınavı'ndaki ayrımcı ifadeleriyle tepki çeken soru ise şöyle:

"Mondoros Antlaşması sonrası kurulan ve amacı dünya kamuoyunu Ermenilerin yaptığı zulümler hakkında belge ve Fransızca eserler yayınlayarak etkilemek olan aşağıdaki hangi cemiyet daha etkili olsaydı bugün Ermeni meselesiyle ilgili bu gazete haberi yayınlanmayabilirdi?"
a- Kilikyalılar Cemiyeti
b- İzmir Müdafa-i Hukuk Cemiyeti
c- Milli Kongre Cemiyeti
d- Trakya Paşaeli Cemiyeti

Bir Gün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder