24 Ocak 2012 Salı

Hani bu okul eğitime uygundu?




Van depreminin ardından ardı ardına ortaya çıkan skandallara bir yenisi daha eklendi. Yetkililerin ‘az hasarlı’ diyerek eğitime uygun olduğunu söyledikleri Kerim Tuncer İlköğretim Okulu bodrumunda tesadüfen fark edilen çatlaklar üzerine ‘orta hasarlı’ diyerek okulu kapattı. 3 hafta boyunca o okulda eğitim gören 1600 öğrenci ise şans eseri hayatta kaldı.
Yaşananlar yetkililerin ‘göz kararıyla inceleme yaptıkları’ eleştirisini bir kez daha haklı çıkartırken, Eğitim Sen Van’da aynı durumda birçok okul olabileceği konusunda uyardı.



1600 ÖĞRENCİYİ HASARLI OKULA SOKMUŞLAR

Van’da yaşanan 7.2 ve 5.6 şiddetindeki depremlerin ardından, ‘az hasarlı’ raporu verilerek eğitime başlayan Kerim Tuncer İlköğretim Okulu’nda, 3 hafta boyunca 1600 civarında öğrenci eğitim gördü. 20 Ocakta yaşanan 4.9 şiddetindeki depremin ardından zemin kata inen bir görevli kolonlardaki çatlakları fark ederek yetkililere haber verdi. 4.9’luk depremin ardından yeni bir inceleme yapan AFAD yetkilileri okulun ‘orta hasarlı’ olduğunu tespit ederek okulu kapattı. Yani ‘eğitime uygundur’ raporu verilen ‘orta hasarlı bina’ 20 Ocaktaki depremde şans eseri yıkılmadı ve 1600 öğrenciye bir şey olmadı. Eğitim Sen yöneticisi Şahin Berki, daha önce uyarı yaptıklarını, ancak kimsenin kendilerini dinlemediğini belirterek, Van’da aynı durumda bir çok okul olabileceği uyarısında bulundu. Yaşananlar yetkililerin depremin ardından bilimsel yöntemlerle değil, ‘göz kararıyla’ inceleme yaptıklarını bir kez daha ortaya çıkardı.


‘BİRÇOK OKUL RİSK ALTINDA OLABİLİR’

Okullarda eğitim başlamadan önce sendika olarak Milli Eğitim Müdürlüğü ve Milli Eğitim Bakanlığını hasar tespiti konusunda uyarmak için yürüyüş ve basın açıklaması yaptıklarını söyleyen Eğitim Sen Van Şube yöneticisi Şahin Berki, “Sadece gözle dışarıda bakarak incelemelerden sonra, alelacele yapılan boyalar ve badanalarlarla çatlaklıklar kapatıldı. O zaman biz bu sıkıntılara dikkat çekerek, okulların bilimsel temelde incelenmesini istemiştik. Ancak ne yazık ki bunlar yapılmadı, gözle bakılarak karar verildi” diye konuştu. Öğrencilerin büyük bir tehlike atlattığını belirten Berki, “Van’da en fazla öğrenciyle eğitim gören bir okulda böyle bir skandal ortaya çıktı. Bu da bir idarecinin tesadüfen bodrum katına inmesi ve kolon ile kirişlerdeki çatlakları fark etmesi sonucunda ortaya çıktı. Belki birçok okulda aynı sorun bulunmaktadır. Bu okulda küçük bir sarsıntı olmuş olsaydı, bu öğrencilerimizden birisi göçük altında kalsaydı bunun hesabını kim verecekti? Yetkililer acil olarak bütün okullarda detaylı bir çalışma yapmalı” dedi.

DİHA-Van

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder