12 Mayıs 2012 Cumartesi

Van’da işsizler ordusuna 4 bin 700 işçi daha katılacak


Van’ın Erciş ilçesinde İŞKUR aracılığıyla Toplum Yararına Çalışma Projesi (TÇYP) kapsamında işe alınan 4 bin 700 kişi, 50 gün sonra işten çıkarılacak. Kamu kurumlarında istihdam edilen işçiler, depremden kalan sorunlarının devam ettiğini belirterek, “Deprem bölgesinde yaraların bandajlarla değil, kalıcıtedavi ile iyileşir” dedi.

Erciş’te TYÇP kapsamında kamu kurumlarında 6 aylık sözleşmelerle istihdam edilen 4 bin 700 işçinin işine 50 gün sonra süreleri dolduğu gerekçesi ile son verilecek. Deprem bölgesinde hâlâ birçok sorun yaşanırken, zaten çok düşük ücretlerle çalışmak zorunda olan işçiler şimdi 50 gün sonra ne yapacaklarını düşünüyor kara kara. İŞKUR aracılığıyla işe alınan işçiler başka hiçbir gelirleri olmadığını belirterek, kalıcı bir iş istiyorlar.


‘İŞTEN ÇIKARILIRSAK PERİŞAN OLURUZ’

Hüseyin Güler isimli işçi, depremin ardından büyük zorluklar yaşadıklarını, bu sorunların da hâlâ çözülmediğini dile getirerek, “Deprem ailemi tamamen dağıttı. TYÇP kapsamında işe girdim. Depremin parçaladığı ailemi toparlamaya çalışıyorum İşten çıkarılırsam zor sürdürdüğümüz hayatımıza daha da büyük acılar eklenecek” dedi.


‘BAŞBAKAN SÖZ VERMİŞTİ’

Depremden önce inşaatlarda çalışarak ailesinin geçimini sağladığını ifade eden Güler, yetkililerden sorunlarına çözüm bulmalarını istiyor. “Erciş’te çalıştığımız işten 50 gün sonra çıkartılacağız. Başbakan bize depremzedelerin tüm sorunlarının çözüleceğinin sözünü vermişti. Buradan Başbakana sesleniyorum; işimiz elimizden giderse perişan oluruz” şeklinde konuştu.


‘ÇOCUKLARIMIZ AÇ KALIR’

Aynıproje kapsamında işe alınan Ramazan Toksoy ise tek geçim kaynakları olan işlerinin ellerinden gitmesi halinde çocuklarının aç kalacağını belirterek,“Başbakan ile görüştüm. Bana dedi ki sorunlarınızı yetkili kurumlara bildirin size mutlaka cevap verilecektir. Artık dilekçe yazmaktan bıktık. Hiçbir dilekçemize cevap verilmiyor” dedi.

Adem Sağlam isimli işçi ise “İŞKUR’dan aldığım 700 liradır. Ben bu para ile zaten zor geçiniyorum. Faturalarıma bile ancak yetiyor. Ama işsizlikten daha iyidir. Yetkililer bu soruna çözüm bulsun” diyor.



Evrensel

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder