2 Mayıs 2012 Çarşamba

AKP'nin sütü zehirdir içmeyin


Milli Eğitim Bakanlığı'nın okullara süt dağıtma kampanyasının başladığı bugün Türkiye'nin her yerinden öğrencilerin zehirlendiği haberleri geliyor. 


Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ve Sağlık Bakanlığı işbirliğiyle düzenlene Okul Sütü Programı kapsamında ilköğretim okullarına süt dağıtımı bugün başladı.

Başlar başlamaz da ilk tehlike ortaya çıktı. Diyarbakır'da Bağlar ilçesindeki Hürriyet İlköğretim Okulu'nda onlarca öğrenci zehirlendi.

Hürriyet İlköğretim Okulu'ndan bir öğretmen genel olarak semptomların birbirine benzediğini söyledi: Mide bulantısı, kusma, baygınlık. "Biz de baygınlık geçiren olması üzerine hastaneye geldik."

Öğretmen sütlerin okula pazartesi getirildiğini ve normalde okulda 4-5 gün muhafaza edilmesi gerektiğini belirtti.

"Bütün okullar için bu böyle. Soğuk hava depoları, buzdolapları olmadığı için bir odada muhafaza ettik. Bütün okullar böyle yapmıştı. O süreçte de bir bozulma yaşanmış olabilir ama biz sütlerin tarihlerini kontrol ettiğimizde tarihi geçen süt yoktu ama kısa ömürlü gözüküyordu. Son kullanma tarihleri altıncı, yedinci ay gibi görünüyordu. Son kullanma tarihlerine çok az kalmış sütlerdi. Bununla ilgili bir sıkıntı olabilir, diye düşünüyoruz."

Şu anda Hürriyet İlköğretim okulunun öğrencilerinin tedavileri beş hastanede yapılıyor. Çocuk Hastanesi'nde 56, Özel Bağlar Hastanesi'nde 25, Kadın Doğum Hastanesi'nde 67, Sultan Hastanesi'nde 13 öğrenci bulunuyor. Bir hastanede daha çocukların tedavileri ayakta yapılıyor.

Sultan Hastanesi'ne yine Bağlar ilçesindeki iki okuldan Çelebi Eser okulundan ve Arif Eminoğlu okulundan da çocuklar getirildi, Özel Bağlar Hastanesi'nde farklı okullarda okuyan 70'den fazla çocuğun tedavi gördüğü bilgisi verildi.

Çelebi Eser okulunda da zehirlenen öğrenciler için dört ambülansın geldiği, öğrenci sayısının çok olduğu bildirildi.

Diyarbakır'da Bağlar dışındaki ilçelerden de öğrenci zehirlenmeleri olduğu okulların öğrencileri için hastanelere başvurmasıyla netleşiyor. Şu ana kadar Vali Ünal Erkan, Şehit Albay Güner Ekinci, Yediyüzüncü Yıl, Piri Reis, Yunus Emre ve Mehmet İçkale ilköğretim okullarından da öğrenciler hastanelere getirildi.


Sivas, Edirne, Kırıkkale, Antalya


Bir başka okulda zehirlenme vakasının haberi de Sivas'tan geldi. Muzaffer Sarı Sözen İlköğretim okulunun ismini vermeyen müdür yardımcısı devletin valiliği olduğunu söyleyerek bilgi vermekten kaçındı. Öğrencilerin durumunu sorduğumuzda doktor olmadığını bilgi veremeyeceğini söyledi. "Bana göre hiçbir şey yok veya bazılarının midesi ağrıyor işte." Öğrencilerin hastanede mi okulda mı olduğu sorusuna ise "Hastaneye giden de var bahçede oynayan da" diye cevap verdi

Sivas'ta 75. Yıl ilköğretim okulunun öğrencileri de zehirlendi. Öğrenciler Üniversite ve Sigorta hastanelerine kaldırıldı. Okuldaki sütlerin üzerinde üretim ve son kullanma tarihlerinin bulunmadığı bildirildi.

Edirne, Antalya ve Kırıkkale'de de zehirlenen öğrenciler hastanelerde tedavi görüyor. 


Vali Toprak: Tamamen psikolojik

Diyarbakır Valisi Toprak sütten zehirlenen öğrenciler için konuştu: Birkaç çocuğumuzun mide bulantısı şikayetiyle ortaya çıkan bir olay, psikolojik olarak diğer çocuklar da bundan etkilendi. Bunun sütten olduğunu düşünmüyoruz.


Bir Gün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder