16 Nisan 2012 Pazartesi

Çaycuma yeni felaketlere hazır!



Çaycuma, köprünün yıkılması sonucu 15 kişinin yaşamını yitirmesinin ardından yeni bir felaketle karşı karşıya. 2007 yılında "acil tahliye ve yıkım" kararı verilen Çaycuma Anadolu Lisesi göz göre göre çürürken, öğrenciler binanın hemen yanındaki prefabriklerde eğitim görüyor


Geçtiğimiz günlerde HES inşaatı ve karayolu ihmalleri nedeniyle Çaycuma'daki köprünün yıkılması ve 15 kişinin yaşamını yitirmesinin ardından ilçe, yeni bir tehlikeyle karşı karşıya. Zonguldak Valiliği, 16 Nisan 2007 tarihinde Çaycuma Anadolu Lisesi hakkında, depreme dayanıklı olmadığı gerekçesiyle "acil tahliye ve yıkım" kararı verdi. Ancak bina, çatısı çökmesine, duvarlarındaki çatlaklar ve iki bina arasındaki yarılma açıkça görülmesi, her an yıkılma tehlikesi altında olmasına karşın 5 yıllık sürede halen yıkılmadı.

Dahası, tahliye ve yıkım kararının ardından bina boşaltıldı, ancak eğitim-öğretim binanın hemen bitişiğindeki prefabrik binalara taşındı. Dersliklerin yanı sıra öğrencilerin teneffüs yaptıkları, dinlendikleri, spor ve oyun alanı olarak kullandıkları alanda 350 öğrenci ve 30 personel ölümle burun buruna.
 

'5 yıldır uyarıyoruz'

5 yıldır yaşanan ihmal ile ilgili bir açıklama yapan Eğitim-Sen Çaycuma Temsilcisi İsmet Akyol, eksikliklerin giderilmesi ve sağlıklı bir ortamın sağlanması amacıyla her eğitim-öğretim yılının başında ve sonunda konuya dikkat çektiklerinin altını çizdi. Hazırladıkları raporları kaymakamlığa ve Çaycuma Milli Eğitim Müdürlüğü'ne de ilettiklerini hatırlatan Akyol, öğrencileri, öğretmenleri ve velileri de duyarlı olmaya davet etti.

"Çaycuma Köprüsü'nün yıkılmasıyla acıya boğulmuş bu kenti göz göre göre tekrar acıya boğmaya hiçkimsenin hakkı yoktur. Sunulacak hiçbir mazeret binanın kaldırılmasına engel olamaz. Çünkü söz konusu olan insan canıdır" diyen Akyol, konuyu tüm yönleriyle takip edeceklerini belirtti.

Sendika.org

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder