7 EĞİTİMCİ ÖRGÜTÜ YAPTIKLARI ORTAK AÇIKLAMAYLA 12 YILLIK KADEMELİ EĞİTİM SİSTEMİNE KARŞI ÇIKTI
Eğitimciler, 12 yıllık kademeli eğitim
sistemine itiraz etti. 7 eğitimci örgütü yaptıkları ortak açıklamayla 12 yıllık
kesintili eğitimin gündeme getiriliş nedenin, pedagojik değil, ideolojik
olduğuna dikkat çekti.
Bir süredir ülke gündemini meşgul eden 4’er
yıllık 3 kademeli eğitim tartışmalarına ilişkin Eğitim Sen, Eğitim-Der,
Felsefeciler Derneği, Köy Enstitüleri ve Çağdaş Eğitim Vakfı, Türk Psikolojik
Danışma ve Rehberlik Derneği, ÖV-DER ve Tüm TÖB-DER gibi eğitimci örgütleri,
bugün Mülkiyeliler Birliği binasında ortak bir açıklama yaptılar. Ortak metni
sunan Eğitim Sen Genel Başkanı Ünsal Yıldız, 12 yıllık kesintili eğitim
önerisinin Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından gündeme getirilme
cesaretinin bile gösterilmemiş olmasının dikkat çekici olduğunu söyledi. Yıldız,
alelacele ortaya çıkartılan 12 yıllık kesintili eğitim önerisinin eğitimciler
dışında tutularak “oldubitti”ye getirilmek istenmesinin düşündürücü olduğuna
vurgu yaptı. Yıldız, düzenlemenin toplum ve eğitim sisteminin ihtiyaçlarının
tamamen dışında bırakılarak gündeme getirildiğini belirten Yıldız, yasanın
eğitim alanında yer alan kurumların öneri ve görüşlerinim alınmadan yapılıyor
olmasının ideolojik kaygı ve amaçlar güdüldüğünün göstergesi olduğunu kaydetti.
PİYASALAŞMANIN ÖNÜ AÇILIYOR
Yıldız, kanun teklifinin yalnızca eğitimin
dinselleştirilmesi, okullaşmanın önünün tıkanması değil, aynı zamanda eğitimin
ticarileştirilmesi ve piyasalaştırılması anlamına geldiğini söyledi. Yapılacak
düzenleme ile birlikte ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin sınavlar ile tanışıp
dershanelere yönlendirileceğini belirten Yıldız, ilk kademeden sonra
öğrencilerin açık öğretime yönlendirilmesinin, örgün öğretimin “dini
gerekçelerle” 4. sınıftan sonra fiilen kaldırılmasına yol açacağı uyarısı
yaptı.
Yıldız, 8 yıllık zorunlu eğitim ile
birlikte geçtiğimiz 14 yıl içerisinde ilköğretimde okullaşma oranının yüzde
84.74’den yüzde 98.41’e, ortaöğretimde ise yüzde 37.87’den, yüzde 69.33’e
ulaştığını hatırlattı. Özellikle kız çocuklarının eğitime erişiminde zorunlu
eğitimin çok önemli bir yer tuttuğuna vurgu yapan Yıldız, okullaşmanın
azalmasına neden olan düzenlemenin savunulmasının tamamen ideolojik ve siyasal
bir bakış açısı olduğunu aktardı.
DİNSEL REFERANSLARA ESAS ALINIYOR
Yıldız, ilköğretimde kız ve erkek çocukların
konumuna ilişkin dini referansları esas alan düzenlemelerin önünün açıldığına
da dikkat çekti. Yıldız, “Bu önlemlerden hareketle, salonların, dersliklerin ve
tuvaletlerin ayrılması, binaların ayrılması ve benzeri düzenlemeler yapılıyor.
Bu yaş çocuklar arasındaki ilişkilere bir takım ahlaki gerekçelerle karşı
çıkmak, ancak dinsel kuralların esas alındığı yaşam tarzlarının egemen olduğu
toplumlara özgü bir durumdur. Kadın-erkek ilişkilerine sığ, ahlaki formlarla
duvarlar örnek ve bunun ilköğretim öğrencilerinin seviyesine indirerek, dinsel
referanslarla ve ‘tek tip’ zihniyetle yetiştirmek anlamına gelmektedir” dedi.
ÖĞRENCİLER AYRIŞTIRILIYOR
Bakanlığın düzenlemeye ilişkin kimi
ülkelerden örnekler vermesini de eleştiren Yıldız, Almanya’da birkaç eyalette
uygulanan ve henüz 4. sınıftayken “Zekiler ve Geri Zekâlılar” diye çocukları
ayrıştıran bu sistemin her şey den önce çocuk hakları ihlali olarak görülmesi
gerektiğini vurguladı. Yıldız, aynı durumun ABD’de de yaşandığını ve
okulların “Zenci”, “Melez” ve “Beyaz” diye ayrıştırıldığını söyledi. Amerika ve
Almanya örneğine vurgu yapan Yıldız, Amerika’da siyahî ve melezlerin,
Almanya’da ise Alman olmayan çocukların genelde meslek okullarına gittiğini ve
belirtilen “Fırsat eşitliği” söyleminin kuru bir slogan olarak kaldığını aktardı.
ÇOCUKLARA YAPILACAK EN BÜYÜK KÖTÜLÜK
Okul öncesi eğitiminin çocukların gelişimi
açısından çok önemli bir yer tuttuğuna dikkat çeken Yıldız, okul öncesi
eğitimin yasa teklifinin kapsamı dışında bırakılmasının düşündürücü olduğunu
kaydetti. Kesintili eğitimle birlikte kız çocuklarının okuldan alınma riskinin
arttığına vurgu yapan Yıldız, diğer taraftan çocuk işçiliğin önünün açıldığına
dikkat çekti. Yıldız, “Dünya ülkeleri mesleğe yöneltme yaşını lise başlangıcına
doğru yönlendirirken, pedagojik olarak hiçbir faydası olmayan erken yaşta
mesleğe yönlendirme uygulaması çocuklara yapılacak en büyük kötülük olacaktır”
dedi.
Düzenlemeye ilişkin Bakanlıktan randevu taleplerinin yanıtsız bırakıldığını da ifade eden Yıldız, düzenlemeye karşı sokaklara çıkacaklarını, Cumartesi günü Ankara’da AKP İl Binası’na yürüyüş düzenleyeceklerini açıkladı.
Düzenlemeye ilişkin Bakanlıktan randevu taleplerinin yanıtsız bırakıldığını da ifade eden Yıldız, düzenlemeye karşı sokaklara çıkacaklarını, Cumartesi günü Ankara’da AKP İl Binası’na yürüyüş düzenleyeceklerini açıkladı.
Toplantıya Eğitim Sen, Eğitimciler Derneği
(EĞİT-DER), Felsefeciler Derneği, Köy enstitüleri ve Çağdaş Eğitim Vakfı, Tüm
Öğrenci Velileri Dayanışma Derneği (ÖV-DER), Türk Psikolojik Danışma ve
Rehberlik Derneği (PDR DER) ve Tüm Öğretmenler Birleşme Dayanışma Derneği (TÖB
DER) temsilcileri katıldı.
EVRENSEL-Ankara
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder