14 Mayıs 2012 Pazartesi

Çevreyolları da paralı oluyor


Otoyol ve köprülerin özelleştirilmesi için adımlar atılırken yürürlüğe giren bir yönetmelik çevre yolları ve bağlantı yollarında ücretli geçiş uygulamasına izin veriyor. Uygulamanın, otoyolları satın alacak sermaye gruplarının talepleriyle yürürlüğe girdiği açıkça görülebiliyor.


Çok sayıda otoyolun özelleştirmesi için adımların atılırken yürürlüğe giren bir yönetmelik, çevre yolu, bağlantı yolu, köprü, tünel ve viyadüklerin her birinde ayrı ayrı ücretli geçiş uygulanabilmesine olanak sağlıyor. Uygulamanın yakında otoyolları işletmeye başlayacak sermaye gruplarının talepleriyle yürürlüğe girdiği çok açık.

Karayolları Genel Müdürlüğün tarafından uygulanacak olan "Karayolları Genel Müdürlüğünün Sorumluluğu Altında Bulunan Otoyollar ile Erişme Kontrolünün Uygulandığı Karayollarında Geçiş Ücretlerinin Belirlenmesi ve Uygulanmasına İlişkin Yönetmelik" Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Yönetmeliğe göre otoyollar ve karayollarında geçişi ücreti uygulanacak kesimleri Karayolları Genel Müdürlüğünün teklifiyle Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı belirleyecek. Yine farklı mesafa ve araç türlerine göre ücretlerin belirlenmesi, Genel Müdürlüğün teklifi ve Bakanlığın onayıyla yürürlüğe girebilecek.


Otoyol ve köprüleri yıl sonuna kadar satmayı planlıyorlar

Yönetmeliğin bugünlerde yürürlüğe girmesi hiç tesadüf değil. Özelleştirme sürecinde bulan çok sayıda otoyol ve köprü bulunurken ve bunlar için verilen son teklif tarihi 24 Nisan'da sona ermişti.


Geçtiğimiz aylarda Özelleştirme İdaresi Başkanlığının internet sitesindeki verilen ihale ilanına göre Karayolları Genel Müdürlüğünün sorumluluğunda olan şu otoyolların özelleştirilmesi planlanıyor: Edirne–İstanbul–Ankara Otoyolu, Pozantı–Tarsus–Mersin Otoyolu, Tarsus–Adana–Gaziantep Otoyolu, Toprakkale–İskenderun Otoyolu, Gaziantep–Şanlıurfa Otoyolu, İzmir–Çeşme Otoyolu, İzmir–Aydın Otoyolu, İzmir ve Ankara Çevre Otoyolu, Boğaziçi Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve Çevre Otoyolu ve bunlar üzerindeki hizmet tesisleri, bakım ve işletme tesisleri, ücret toplama merkezleri ve diğer mal ve hizmet üretim birimleri ile varlıklar.

İhalede otoyollar üzerlerindeki tesislerle birlikte satılacağı, özelleştirmenin 25 yıllık süreyle işletme hakkının verilmesi yönteminin kullanılacağı belirtiliyor ve satışların bu yılın sonuna kadar bitirilmesi hedeflendiği belirtiliyor.



(soL - Haber Merkezi)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder